Çanakkale’nin Evlatları

Çanakkale'nin tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkıyoruz.

Kale Grubu, Çanakkale’nin tarihine ve geleneğine sahip çıkarak Çanakkale’nin Evlatlarını ve bu topraklar için yapılan fedakârlıkları her zaman hatırlamak amacıyla birçok proje hayata geçirdi.Kale Grubu, Çanakkale’nin tarihine ve geleneğine sahip çıkarak Çanakkale’nin Evlatlarını ve bu topraklar için yapılan fedakârlıkları her zaman hatırlamak amacıyla birçok proje hayata geçirdi.

Çanakkale’nin Evlatları İnteraktif Belgeseli

Çanakkale Savaşlarının 100. yılında Çanakkale’de kaybedilen kahramanları saygıyla anmak ve anılarını yaşatmak amacıyla interaktif bir dijital belgesel hayata geçirildi.

Çanakkale Savaşının 100 yıl sonra biri Türk diğeri Anzak iki annenin gözünden anlatıldığı belgesel, sürükleyici hikâyesi, etkileyici anlatımı ve kapsamlı arşiv çalışmasıyla fark yaratıyor. Uluslararası bir ekibin, küresel bir bakışla hazırladığı belgesel, 11 bölümlük bir film, 300 belgeden oluşan bir belge arşivi ve savaşın yaşandığı bölgeye dair 38 interaktif haritadan oluşuyor.


Çanakkale’nin Evlatları İnteraktif Deneyim Sergisi

Çanakkale’nin Evlatları İnteraktif Deneyim Sergisi, Kale Grubu’nun bu konuda hayata geçirdiği belgeselin kalıcı hale getirilmesi amacıyla Çanakkale’nin İskele Meydanında bir sergiye dönüştürüldü. 18 Mart 2016 tarihinde “dokun, gör, dinle, hisset” sloganıyla kapılarını açan sergi, kullanılan en son teknolojiler ve yeni müzecilik teknikleri ile kurduğu iletişim dili sayesinde, gelen ziyaretçilere aktif bir sergi deneyimi yaşatıyor.

Çanakkale Savaşı’nın tüm yönlerinin ele alındığı dijital sergi, bugüne kadar bir milyondan fazla ziyaretçiye ulaştı. Ziyaretçiler, gazilerin ses kayıtlarından oluşturulan özel yapımları dinleyebiliyor. Cephe günlerini son teknolojiye sahip iletişim kanallarıyla izlerken, 500’ün üzerinde ilgi çekici objeyi özel olarak tasarlanan hologram teknolojisiyle görme imkânı buluyor. 

Ücretsiz gezilen Sergi, Çanakkale Savaşı’nı tarihçesini anlatmasının ötesinde; insan hikâyeleri, cephe gerisindeki sosyal hayat ve savaştan sonra ülkelerine dönen askerlerin günlük hayatları üzerinde de durarak, ziyaretçilere benzersiz bir deneyim sunuyor. 

“Çanakkale’nin Evlatları İnteraktif Deneyim Sergisi”, başta Felis ve Kristal Elma Ödülleri olmak üzere birçok prestijli ödüle layık görüldü.

Reklam Kampanyaları

Kale Grubu, Çanakkale Savaşlarının yıl dönümünde hayata geçirdiği reklam kampanyalarıyla da bu topraklar için yapılan fedakârlıkları unutmuyor ve Çanakkale’nin tarihi mirasına sahip çıkıyor. 

“Geçilmez ol” mottosuyla yayınlanan reklam kampanyaları, bu toprakların geçilmez olduğunu bir kez daha hatırlatıyor.

Çanakkale Türküsünün ünlü müzisyen Fahir Atakoğlu ve genç müzisyenler tarafından piyano, viyolonsel ve keman ile icra edilen farklı bir yorumuna yer veren ve 18 Mart 2019 tarihinde yayınlanan reklam kampanyası, Marketing Türkiye’nin hazırladığı “2019’un en başarılı dijital kampanyaları” listesinde yer aldı.