İlgili Kişi Başvuru Politikası
İlgili Kişi (Veri Sahibi) Başvuru Politikası (“Politika”),
veri sorumlusu sıfatıyla KALE HOLDİNG A.Ş.
(bundan sonra “Şirket” olarak
anılacaktır.) tarafından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve “Veri
Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ” kapsamında
ilgili kişi başvurularında sorumlu birim ve görevleri ile veri sahibi
başvurularında izlenecek yöntemlerin ortaya konulması amacıyla oluşturulmuştur.
KISALTMA |
TANIM |
“İlgili Kişi”, “Veri Sahibi” |
Şirket tarafından veya Şirket adına yetkilendirilmiş̧
kişiler/kurumlar tarafından kişisel verileri işlenen veri sahibi gerçek
kişilerdir. |
“İrtibat Kişisi” |
Şirket’in 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması
Kanunu ve bu Kanuna dayalı olarak çıkarılacak ikincil düzenlemeler
kapsamındaki yükümlülükleriyle ilgili olarak, Kişisel Verileri Koruma Kurumu
ile kurulacak iletişim için Şirket tarafından Veri Sorumluları Sicili’ne
kayıt esnasında bildirilen gerçek kişidir. |
“Kişisel Veri” |
Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişilere
ilişkin her türlü bilgidir. |
“Kişisel Verinin İşlenmesi” |
Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan
ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik
olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi,
değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması,
elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılmasıyla da kullanılmasının
engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemdir. |
“Kişisel Veri İşleme Envanteri” |
Veri sorumlularının iş süreçlerine bağlı olarak
gerçekleştirmekte oldukları kişisel verileri işleme faaliyetlerini; kişisel
verileri işleme amaçları, veri kategorisi, aktarılan alıcı grubu ve veri
konusu kişi grubuyla ilişkilendirerek oluşturdukları ve kişisel verilerin
işlendikleri amaçlar için gerekli olan azami süreyi, yabancı ülkelere
aktarımı öngörülen kişisel verileri ve veri güvenliğine ilişkin alınan
tedbirleri açıklayarak detaylandırdıkları envanterdir. |
“Kurul” |
Kişisel Verileri Koruma Kurulu |
“Kurum” |
Kişisel Verileri Koruma Kurumu |
“Kanun”, “KVK Kanunu” |
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu |
“Politika” |
İşbu ilgili kişi başvuru politikası |
“Sorumlu Birim” |
Kişisel
Verilerin Korunması hakkında KVK Kanunu başta olmak üzere ilgili diğer
mevzuata, idari kararlara, yargı kararlarına ve Şirket tarafından konuyla
ilgili kabul edilen politikalara ve diğer iş yeri düzenlemelerine tam bir
uyumla hareket edilmesi amaçlarıyla kurulan ve bu amaçları Şirkette
gerçekleştirmekten sorumlu birimdir. |
“Şirket” |
KALE HOLDİNG A.Ş. |
“Veri Sorumlusu” |
Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını
belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu
olan gerçek veya tüzel kişidir. |
“Tebliğ” |
Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esaslar Hakkında
Tebliğ |
SORUMLU BİRİMLER VE GÖREV
DAĞILIMLARI
İlgili kişi başvuru süreçlerinde görevli Şirket sorumlu
birimleri ve görev tanımları aşağıdaki gibidir:
UNVAN |
BİRİM |
GÖREV TANIMI |
KVK Komitesi Başkanı ve Departman Temsilcileri |
KVK Komitesi |
Politika’nın hazırlanması, geliştirilmesi, yürütülmesi, ilgili
ortamlarda yayımlanması ve güncellenmesinden sorumludur. |
İrtibat Kişisi |
KVK Komitesi |
Başvurusundan sonra ilgili kişi ile iletişim, başvurunun ilgili birimlere
yönlendirilmesi ve hazırlanan cevabın iletilmesinden sorumludur. |
KVK Yönetim Temsilcisi ve KVK Yönetim Temsilcisi Yardımcısı |
KVK Komitesi |
Başvurunun kabulü, geçerliliğin kontrolü ve başvuranın kimliğinin
doğrulanmasından sorumludur. |
Uyum Birimi |
Kale Grubu Başkan Yardımcılığı/IT |
Başvuru içeriğinin incelenmesi, değerlendirme için gerekli
araştırmaların yapılması ve bulguların toplanmasından sorumludur. |
KVK Komitesi Hukuk Temsilcisi |
KVK Komitesi |
Başvuru içeriğinin hukuki olarak kontrolünden sorumludur. |
İLGİLİ KİŞİ BAŞVURUSUNUN
GEÇERLİLİK ŞARTLARI
Başvuru Hakkına Sahip Olan Kişiler
İlgili Kişiler, Kanun’un 11. maddesinde sıralanan
taleplerine ilişkin olarak (başvurularını Türkçe yapmak kaydıyla) Şirket’e
başvuru hakkına sahiptir.
İlgili kişiler (veri sahipleri) aşağıdaki yöntemlerden
birini kullanarak Türkçe başvuru yapmak zorundadır. Bu yöntemler dışında
(örneğin sözlü olarak) yapılan başvuruları Şirket’in değerlendirme zorunluluğu
yoktur.
Yazılı olarak, Levent Büyükdere Cad. Prof. Ahmet Kemal Aru
Sok. Kaleseramik Binası No.4 Beşiktaş/İstanbul adresine,
Kayıtlı elektronik posta (kaleholding@hs01.kep.tr) adresi
Khol-kvkk@kale.com.tr
mail adresine başvuru yapılabilmektedir.
BAŞVURUDA BULUNMASI GEREKEN BİLGİLER
Veri sahibi, başvurusunda aşağıdaki
bilgilerin tamamını iletmek zorundadır.
Ad, soyad ve başvuru yazılı ise imza,
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C.
kimlik numarası, yabancılar için uyruğu, pasaport numarası veya varsa kimlik
numarası,
Tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri
adresi,
Varsa bildirime esas elektronik posta
adresi, telefon ve faks numarası,
Talep konusu ve bu konuya ilişkin diğer
bilgi ve belgeler
başvuruya eklenir.
Yukarıda yer alan geçerlilik şartlarını
taşıyan başvurular, Şirket’in belirlediği irtibat kişisi tarafından alınır.
Başvurunun irtibat kişisi dışındaki bir çalışana ya da üçüncü kişiye iletilmesi
durumunda başvuru, ilgili çalışan/üçüncü kişi tarafından gecikmeksizin irtibat
kişisine iletilmelidir.
Şirket bünyesinde kişisel verilerin
korumasına ilişkin bir kişi ya da birimin görevlendirilmiş olması durumunda
başvuru doğrudan görevlendirilen kişiye/birime yönlendirilir. Süreç kapsamında
diğer gerekli işlemleri söz konusu kişi/birim gerçekleştirir.
Şirket, başvuru dilekçesinde açıklık
bulunmaması durumunda aşağıdaki konulara ilişkin olarak ilgili kişiden ilave
bilgi talep edebilir:
Şirket’le Olan İlişkiniz : ⃝ Ziyaretçi ⃝ İş Ortağı ⃝
Çalışan ⃝ Diğer___________
⃝ Çalışan Adayı ⃝ Müşteri/Müşteri Çalışanı ⃝ Tedarikçi/Tedarikçi
Çalışanı
Şirket’le Olan İlişkiniz Sona Erdi mi? :
İrtibat kişisi, Şirket ile ilişkisini
belirlediği ilgili kişinin başvurusu yönlendirmek üzere Kişisel Veri İşleme
Envanteri’nden ilgili departmanı tespit eder ve başvuruyu yönlendirir.
Örnek: Başvuran
veri sahibi, çalışan adayı ise Kişisel Veri İşleme Envanteri’ndeki veri sahibi
kategorilerinden çalışan adayı verilerini insan kaynakları departmanının
işlediği tespit edilir ve başvuru insan kaynaklarına iletilir.
İlgili kişi başvuruları talebin niteliğine
göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde
sonuçlandırılır. Bu süre:
Yazılı başvurularda evrakın veri sorumlusu
Şirket’e tebliğ edildiği tarihten,
Diğer yöntemlerle yapılan başvurularda
ise; başvurunun veri sorumlusu Şirket’e ulaştığı tarihten itibaren hesaplanır.
BAŞVURULARIN SONUÇLANDIRILMASI
Şirket, ilgili kişi başvurularını etkin,
hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olarak değerlendirir; başvuruyu kabul
eder ya da gerekçesini açıklayarak reddeder.
Şirket, cevabını ilgili kişiye yazılı
olarak veya elektronik ortamda bildirir. Şirket’in cevap metninde aşağıdaki
hususların yer alması zorunludur:
Veri sorumlusu veya temsilcisine ait
bilgiler
Başvuru sahibinin; adı ve soyadı, Türkiye
Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numarası, yabancılar için uyruğu,
pasaport numarası veya varsa kimlik numarası, tebligata esas yerleşim yeri veya
iş yeri adresi, varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks
numarası
Talep konusu
Şirket’in başvuruya ilişkin açıklamaları
İlgili kişi talebinin kabul edilmesi
hâlinde, Şirket, talebin gereğini en kısa sürede yerine getirir ve ilgili
kişiye bilgi verir.
Şirket, ilgili kişi (veri
sahibi) başvurularını kural olarak ücretsiz sonuçlandırır. Ancak ilgili kişi
başvurusuna yazılı olarak cevap verilecekse 10 sayfaya kadar ücret alınmaz; 10
(on) sayfanın üzerindeki her sayfa için 1 (bir) Türk Lirası işlem ücreti alınabilir.
Başvuruya cevabın CD, flash bellek gibi bir kayıt ortamında verilmesi halinde
Şirket tarafından talep edilebilecek ücret, kayıt ortamının maliyetini geçemez.
Başvurunun Şirket’in
hatasından kaynaklanması halinde alınan ücret ilgiliye iade edilir.
Son Güncelleme Tarihi: 30.10.2024